Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMirenda, Pat; Dattilo, John
TitelInstructional Techniques in Alternative Communication for Students with Severe Intellectual Handicaps.
QuelleIn: AAC Augmentative and Alternative Communication, 3 (1987) 3, S.143-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Aids (for Disabled); Instructional Effectiveness; Intervention; Prompting; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractA series of investigations was conducted with three severely retarded nonspeaking subjects to teach use of a pictorial communication device. Although none of the subjects acquired the skill as a result of the 6-week "prompt-free" intervention, one subject acquired the skill after a modified "verbal prompt-free" intervention was used. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: