Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhitman, Thomas L.
TitelSelf-Instruction, Individual Differences, and Mental Retardation.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 92 (1987) 2, S.213-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Elementary Secondary Education; Individual Differences; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Mental Retardation; Metacognition; Preschool Education; Teaching Methods; Theories
AbstractA general theoretical framework to guide research on self-instructional training was presented which suggests that the approach is particularly useful to young nonretarded children and mentally retarded persons. Retarded children taught to self-instruct show better attention, memory, and motivation and manifest less impulsive behavior, maladaptive perseveration, and field dependency. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: