Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCooper, Judith A.; Flowers, Charles R.
TitelChildren with a History of Acquired Aphasia: Residual Language and Academic Impairments.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 52 (1987) 3, S.251-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Adolescents; Aphasia; Children; Comparative Analysis; Elementary Secondary Education; Intervention; Language Skills; Learning Problems; Mathematics Skills; Student Needs
AbstractResults of a battery of academic and language tests administered to aphasic children and adolescents (N=15) 10 years after onset revealed that the subjects generally performed more poorly than non-brain-injured subjects on the language measures. Academic difficulties were characteristic of the population. Poor performance on arithmetic calculations was typical. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: