Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAirasian, Peter W.
TitelState Mandated Testing and Educational Reform: Context and Consequences.
QuelleIn: American Journal of Education, 95 (1987) 3, S.393-412Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Policy; Elementary Secondary Education; Politics of Education; School Districts; Sociocultural Patterns; Standardized Tests; State School District Relationship; State Standards; Test Use
AbstractDescribes social trends that, since the 1960s, have spawned new forms and uses of standardized testing, including educational growth, shifts in the locus of school control, and politicization of education. Discusses the new state-mandated tests. Presents a set of propositions to guide understanding of the testing debate and controversy. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: