Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelDevelopmental Differences in Episodic Retrieval: The Role of Differences in Concept Representations in Semantic Memory.
QuelleIn: Developmental Psychology, 23 (1987) 1, S.31-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; College Students; Definitions; Elementary Education; Elementary School Students; Higher Education; Memory; Recall (Psychology); Semantics
AbstractDevelopmental differences in the relative salience of features in concept representations in semantic memory and their contributions to differences in cued recall were examined in two experiments. Subjects were second graders, fifth graders, and college students. Results showed that recall varied with feature salience, with salience greatest for defining features. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: