Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHornberger, Nancy H.
TitelBilingual Education Success, but Policy Failure.
QuelleIn: Language in Society, 16 (1987) 2, S.205-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Community Attitudes; Developing Nations; Educational Policy; Foreign Countries; Language Attitudes; Language Maintenance; Language of Instruction; Language Usage; Quechua; Sociolinguistics; Student Participation; Uncommonly Taught Languages; Peru
AbstractCompares the use and maintenance of the Quechua language in a bilingual and nonbilingual education school and community. Findings indicate a significant change in teacher-pupil language use, an improvement in pupil participation in the bilingual school, and an improved attitude among the community members regarding the value of their language. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: