Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeterson, Nils S.; und weitere
TitelA Design Approach to Science. Simulated Laboratories: Learning via the Construction of Meaning.
QuelleIn: Machine-Mediated Learning, 2 (1987) 1-2, S.111-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Chemistry; Computer Assisted Instruction; Computer Graphics; Computer Simulation; Design; Elementary Secondary Education; Genetics; Geography Instruction; Higher Education; Hypothesis Testing; Models; Physiology; Problem Based Learning; Problem Solving; Science Instruction; Teacher Student Relationship
AbstractThis discussion of teaching science as a design activity emphasizes open-ended problem solving. Highlights include the relationship between teachers and students; hypotheses as solutions; and descriptions of four microworlds, or computer simulations, in chemistry, geography, physiology, and genetics which use graphic interfaces. (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: