Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGhrib, Esma Maamouri
TitelA Longitudinal Study of a Tunisian Adolescent's Learning of English Morphemes in a Classroom Context
QuelleIn: IRAL, 25 (1987) 1, S.41-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Arabic; Classroom Environment; English (Second Language); Error Analysis (Language); Foreign Countries; French; Learning Strategies; Morphemes; Second Language Learning; Secondary Education; Uncommonly Taught Languages; Tunisia
AbstractA longitudinal case study examining the learning of English (focusing on grammatical morphemes) by a Tunisian adolescent speaker of Arabic and French showed that the second language learner relies on his prior linguistic knowledge to facilitate new learning and that second language learning like first language acquisition is a creative process. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: