Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowe, Tim
TitelAn Experiment in Role Reversal: Teachers as Language Learners.
QuelleIn: ELT Journal, 41 (1987) 2, S.89-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunicative Competence (Languages); Diaries; Empathy; Language Teachers; Mandarin Chinese; Perspective Taking; Positive Reinforcement; Second Language Learning; Teacher Attitudes; Teacher Improvement; Teaching Skills; Uncommonly Taught Languages
AbstractWhen English as a second language teachers reversed traditional roles and became learners of a foreign language (Chinese), analysis of their diary entries revealed that the role reversal made the teachers reconsider the roles of praise, grammar, repetition, revision, and communicative teaching. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: