Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCohen, Andrew D.
TitelThe Use of Verbal and Imagery Mnemonics in Second-Language Vocabulary Learning.
QuelleIn: Studies in Second Language Acquisition, 9 (1987) 1, S.43-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociation (Psychology); Cognitive Processes; Comparative Analysis; Elementary Secondary Education; Higher Education; Imagery; Learning Processes; Learning Strategies; Mnemonics; Retention (Psychology); Second Language Learning; Vocabulary Development
AbstractKeyword mnemonics compares favorably to other devices for learning words in a foreign language. The keyword approach provides both an acoustic link between a native-language word and the second-language word and an image of the keyword interacting with the native-language word or phrase. (LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: