Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKleg, Milton
TitelGeneral Social Studies Knowledge and Critical Thinking among Pre-Service Elementary Teachers.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 1 (1987) 3, S.50-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Instruction; Critical Thinking; Economics; Geography; Higher Education; History; Political Science; Social Studies; Teacher Education; Watson Glaser Critical Thinking Appraisal
AbstractReports results of a study of social science knowledge and critical-thinking ability among preservice teachers and five other college majors. Provides historical comparisons in addition to contemporary data. Results indicate that commonly perceived notion that elementary preservice teachers represent least knowledgeable body in the university community is not supported by this study. (JDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: