Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSimms, Rochelle B.; Leonard, William H.
TitelAccommodating Underprepared Students.
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 16 (1986) 2, S.110-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Science; Educationally Disadvantaged; High Risk Students; Higher Education; Instructional Improvement; Learning Problems; Notetaking; Remedial Instruction; Remedial Programs; Science Education; Science Instruction; Study Skills; Supplementary Education; Supplementary Reading Materials; Teaching Methods
AbstractDiscusses the trend toward the acceptance of greater numbers of remedial or unprepared students into colleges and universities. Suggests ways that college faculty can help students address their learning problems, including improving note-taking, clarifying laboratory instructions, providing concrete examples when teaching abstract concepts, and managing time more efficiently. (TW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: