Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarter, Thomas P.; Chatfield, Michael L.
TitelEffective Bilingual Schools: Implications for Policy and Practice.
QuelleIn: American Journal of Education, 95 (1986) 1, S.200-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Education; Bilingual Education Programs; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Hispanic Americans; Program Effectiveness; School Effectiveness; Spanish Speaking
AbstractPresents a paradigm of the relation between bilingual program effectiveness and school-wide effectiveness. Presents a case study of Clavin J. Lauderbach Community School, a southern California elementary school where both school and bilingual programs are effective. Mutually reinforcing interaction between bilingual programs and school context produces high levels of student achievement. (Author/LHW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: