Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBritton, Bruce K.; und weitere
TitelEffects of Text Organization on Memory: Test of a Cognitive Effort Hypothesis with Limited Exposure Time.
QuelleIn: Discourse Processes, 9 (1986) 4, S.475-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Higher Education; Memory; Reading Comprehension; Reading Habits; Reading Processes; Reading Research; Time Management
AbstractIndicates that subjects spent more time reading important information than unimportant information and that, when processing time was limited, extra cognitive effort was allocated to accomplish the same result. Finds that important information was also recalled better, confirming the "levels effect." Reports three experiments supporting an alternative hypothesis for this effect. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: