Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNelson, Gayle L.
TitelCulture's Role in Reading Comprehension: A Schema Theoretical Approach.
QuelleIn: Journal of Reading, 30 (1987) 5, S.424-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Cultural Differences; Cultural Influences; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Learning Theories; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Schemata (Cognition); Teacher Role; Egypt
AbstractReports findings of a study involving adult, college-educated Egyptians enrolled in English as a second language courses in Cairo. Concludes that students learning to read in a second language interpret materials in terms of their own culture, which affects their comprehension. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: