Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRothblum, Esther D.; und weitere
TitelAffective, Cognitive, and Behavioral Differences Between High and Low Procrastinators.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 33 (1986) 4, S.387-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Cognitive Style; College Students; Higher Education; Personality Traits; Sex Differences; Stress Variables; Test Anxiety
AbstractExamined the relation between procrastination and academically related trait measures. Self-reported procrastination was positively correlated with delay in taking self-paced quizzes and negatively correlated with grade point average. High procrastinators, particularly women, were significantly more likely to report more test anxiety and to attribute success on exams to external and unstable factors. Implications are discussed. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: