Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarberry, Julie Dryden; und weitere
TitelApplying Cognitive Development Theory in the Advising Setting.
QuelleIn: NACADA Journal, 6 (1986) 2, S.13-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Advising; Cognitive Development; Cognitive Measurement; College Students; Educational Counseling; Faculty Advisers; Higher Education; Intellectual Development; Models; Student Characteristics
AbstractOne is best able to teach when familiar with student needs and experiences. Cognitive developmental theory can enhance the "art of teaching" and understanding the cognitive stages of student development can help the advisor appreciate a student's perspective. Cognitive theory is translated into useful advising strategies. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: