Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson-Mejias, Pamela L.
TitelEnglish for Academic Listening: Teaching the Skills Associated with Listening to Extended Discourse.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 19 (1986) 5, S.391-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Discourse Analysis; English (Second Language); English for Academic Purposes; Higher Education; Listening Comprehension; Listening Skills; Pattern Drills (Language); Second Language Learning; Teaching Methods
AbstractTo improve the listening abilities of non-native English speakers at Pan American University, discourse-level listening curriculum guidelines were developed, based on research about listening skills. The approach separates the steps of listening into preparation, memory practice, cues, organizational patterns, and review. Sample guides and listening practice exercises are appended. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: