Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreen, Carolyn W.; und weitere
TitelImproving the Functional Utility and Effectiveness of Classroom Services for Students with Profound Multiple Handicaps.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 11 (1986) 3, S.162-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Activities; Classroom Techniques; Communication Skills; Developmental Disabilities; Institutionalized Persons; Multiple Disabilities; Paraprofessional School Personnel; Program Effectiveness; Residential Care; Self Care Skills; Severe Mental Retardation; Student Participation; Time on Task
AbstractA staff supervision and classroom management program to increase involvement in functional task activities (e.g., self-help, leisure, social/communication) was implemented in three classes serving 19 students (ages 11-36) with profound mental and physical handicaps. Large increases in functional task involvement and smaller increases in student on-task performance were documented. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: