Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlein, M. Diane; Harris, Kathleen C.
TitelClassroom Communication Functions of Four Learning-Handicapped Students.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 17 (1986) 4, S.318-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Skills; Interaction; Junior High Schools; Learning Disabilities; Teacher Student Relationship
AbstractThe study examined the communicative interactions between a classroom teacher and four learning-handicapped junior high school females. Results suggested interactions were dominated by the teacher and students' utterances were almost exclusively brief responses to the teacher. Higher functioning students were more likely to initiate communication and use longer utterances. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: