Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBosmajian, Haig
TitelThe Judiciary's Use of Metaphors, Metonymies and Other Tropes to Give First Amendment Protection to Students and Teachers.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 15 (1986) 4, S.439-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterRecht; Leitfaden; Constitutional Law; Court Litigation; Elementary Secondary Education; Figurative Language; Higher Education; Imagery; Literary Devices; Metaphors; Symbols (Literary)
AbstractReviews use of "figurative" language by Supreme Court justices in court decisions relating to First Amendment rights of students and teachers. Outlines how use of metaphor, metonomy, and other tropes has led to expressions in judicial opinions that have been used repeatedly in constitutional defenses. Discusses dangers and strengths of this reliance on metaphors for determination of legal principles. (MD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: