Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Marcia S.; und weitere
TitelAbstract Categorization Ability as a Predictor of Learning Disability Classification.
QuelleIn: Intelligence, 10 (1986) 4, S.377-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Classification; Cognitive Processes; Comparative Testing; Diagnostic Tests; Educational Diagnosis; Elementary Education; Intelligence Quotient; Learning Disabilities; Predictive Validity; Test Construction
AbstractThis study evaluated the diagnostic validity of a task measuring abstract categorization ability in learning disabled (LD) and non-LD children. Data showed that the component of abstract category knowledge that best disciminates LD children from non-LD, is the knowledge of how members of abstract categories differ from each other. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: