Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAcker, Stephen R.; Klein, Elisa L.
TitelVisualizing Spatial Tasks: A Comparison of Computer Graphic and Full Band Video Displays.
QuelleIn: Educational Communication and Technology, 34 (1986) 1, S.21-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Comparative Analysis; Computer Graphics; Elementary Secondary Education; Higher Education; Literature Reviews; Research Methodology; Sex Differences; Spatial Ability; Student Attitudes; Student Reaction; Videotape Recordings; Visualization
AbstractThis study examined the level of realism inherent in videotape and computer graphics display systems by comparing the ability of third graders, middle schoolers, and university students to estimate end states of visual transformations of spatial tasks. Their preferences for working with videotaped or computer-generated materials are also considered. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: