Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreasier, Aileen W.
TitelInvolving Juvenile Offenders in the IEP Planning Process.
QuelleIn: Journal of Correctional Education, 37 (1986) 4, S.134-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adolescents; Decision Making; Delinquency; Disabilities; Goal Orientation; Individualized Education Programs; Interviews; Self Evaluation (Individuals); Special Education; Student Motivation
AbstractThis paper reviews procedures for involving adolescent special education offenders in the IEP (individualized education programs) decision-making process through structured pre-IEP conference interviews. The author states that specific procedures for IEP orientation, guided self-evaluation, and goal setting result in less hostile, better informed, and better motivated students attending IEP planning conferences. (Author/CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: