Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPiper, Alison
TitelConversation and the Computer: A Study of the Conversational Spin-Off Generated among Learners of English as a Foreign Language Working in Groups.
QuelleIn: System, 14 (1986) 2, S.187-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCloze Procedure; Computer Assisted Instruction; Conversational Language Courses; Courseware; English (Second Language); Error Analysis (Language); Group Dynamics; Interaction; Second Language Instruction; Sentence Structure; Videotape Recordings
AbstractThree small multilingual groups of learners of English as a foreign language worked on three text-based computer-assisted language learning tasks. While the students worked, their conversations were videorecorded for the purpose of investigating the possible utterances (spin-off) generated from the activity in terms of interaction in the target language. (Author/SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: