Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRonka, Carol S.; Barnett, David
TitelA Comparison of Adaptive Behavior Ratings: Revised Vineland and AAMD ABS-SE.
QuelleIn: Special Services in the Schools, 2 (1986) 4, S.87-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdaptive Behavior (of Disabled); Behavior Rating Scales; Developmental Disabilities; Disability Identification; Elementary Education; Interrater Reliability; Learning Disabilities; Parent Attitudes; Student Placement; Teacher Attitudes; Test Validity; Vineland Adaptive Behavior Scales
AbstractA study examined teachers' and parents' ratings of 39 developmentally handicapped (DH) and 9 learning disabled children on the revised Vineland and the AAMD Adaptive Behavior Scale. Teachers rated children eligible for DH placement more frequently than parents. The adaptive behavior ratings of the two instruments differed significantly. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: