Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChilcoat, George W.
TitelAn Approach to Historical Method in the Secondary Classroom: Popular Music as Documents--A Contemporary View of America.
QuelleIn: The Social Studies Teacher, 8 (1986) 1, S.1Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Education; Culture; Music; Popular Culture; Secondary Education; Social Change; Social History; Social Studies; United States History
AbstractExamines popular music as a historical resource and classroom teaching tool to help students better understand and learn about social diversities that affected the United States. Five subthemes with 77 songs are cited: (1) fun; (2) music; (3) traditional/patriotic; (4) patriotic and pro-American; and (5) social statements. A five-step student group activity is detailed. (TRS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: