Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHumphries, Thomas W.; Wilson, Anne Keeton
TitelAn Instructional-Based Model for Assessing Learning Disabilities.
QuelleIn: Canadian Journal of Special Education, 2 (1986) 1, S.55-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Classroom Techniques; Comparative Analysis; Diagnostic Teaching; Disability Identification; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Models; Student Reaction; Teacher Role
AbstractOverreliance on test-based assessment of learning disabilities can produce diagnostic results of questionable validity and prove stigmatizing for the child. An instructional-based model focuses on evaluation of the child's response to teaching. Observation and analysis of the student's reaction yeilds results that are more readily translatable into practical remedial methods. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: