Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Louise Z.
TitelIndependence and Collaboration; Why We Should Decentralize Writing Centers.
QuelleIn: Writing Center Journal, 7 (1986) 1, S.3-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Content Area Writing; Cooperation; Curriculum Development; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Remedial Instruction; Teaching Methods; Tutorial Programs; Writing Instruction; Writing Laboratories
AbstractNotes the inevitable tensions that arise between centripetal writing centers and centrifugal writing across the curriculum programs. Examines the tutoring program at an eastern university as an example of a decentralized writing center that resists pressures to assume a uniform composition pedagogy and coordinates its work with many parts of the college-wide writing program. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: