Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShanker, Albert
TitelOur Profession, Our Schools: The Case for Fundamental Reform.
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 10 (1986) 3, S.10-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administrative Policy; Educational Change; Educational Improvement; Power Structure; Professional Autonomy; Professional Development; Professional Recognition; School Administration; School Effectiveness; Teacher Role; Teaching (Occupation)
AbstractEmpower teachers by giving them control over organizational and instructional decisions. To improve education and attract and retain good teachers, restructure teaching as a self-governing profession like medicine, with comparable self-determined standards for entry and advancement, assumption of professional integrity and expertise, and reflective salary structures. (LHW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: