Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPa, Nik Azis Nik
TitelMeaning in Arithmetic from Four Different Perspectives.
QuelleIn: For the Learning of Mathematics, 6 (1986) 1, S.11-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Arithmetic; Educational Philosophy; Educational Theories; Elementary School Mathematics; Literature Reviews; Mathematics Education; Mathematics Instruction
AbstractFour important schools of thought which have addressed the problem of meaning in arithmetic are examined: connectionist, structural, operational, and constructivist. The author argues that the constructivist perspective is a potentially fruitful framework within which to recase the issues involved in the analysis of meaning in arithmetic. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: