Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Phillip L.
TitelIndividual Differences in Information Processing: An Investigation of Intellectual Abilities and Task Performance during Practice.
QuelleIn: Intelligence, 10 (1986) 2, S.101-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Identification; Cognitive Processes; High Schools; Higher Education; Individual Differences; Intelligence; Memory; Spatial Ability; Stimuli; Theories; Transfer of Training; Verbal Ability
AbstractA conceptual theory for predicting the relations between intellectual abilities and performance during task practice is proposed and is evaluated through an experiment with high school and college students. This macro-theory integrates hierarchical theories of intellectual abilities with information-processing theories of automatic and controlled processing and performance-resource functions. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: