Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelChildren's Use of "Extra-List" Cues to Retrieve Theme and Category Episodic Information from Memory.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 41 (1986) 3, S.508-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Associative Learning; Classification; Cognitive Development; Cognitive Processes; Concept Formation; Elementary School Students; Memory
AbstractDescribes four experiments that examined the ability of second- and fifth-grade children and college adults to use "extra-list" cues to retrieve episodic information from memory. Shows that effective cue use varied with both the "match" of cue and event classification, and with the associative structure of permanent memory. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: