Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBjorklund, David F.; Bernholtz, Jean E.
TitelThe Role of Knowledge Base in the Memory Perfomance of Good and Poor Readers.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 41 (1986) 2, S.367-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Structures; Junior High School Students; Junior High Schools; Knowledge Level; Memory; Reading Ability; Recall (Psychology)
AbstractCompares typicality effects in recall between good and poor junior high readers to determine the influence of knowledge base upon memory. Results suggest that poor readers have a different knowledge base for familiar categories than good readers and that cognitive differences between them are related to differences in their semantic memories. (Author/DR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: