Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelReferential and Causal Coherence in the Story Comprehension of Children and Adults.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 41 (1986) 2, S.336-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Cues; Decoding (Reading); Elementary Education; Elementary School Students; Reading Comprehension; Story Reading
AbstractPresents five experiments that examine the ability of first graders, fourth graders, and adults to make causal inferences that explain how an unexpected and inconsistent "outcome" follows from an initial premise in a story. Results indicate that referential and causal coherence are empirically separable and should be distinguished theoretically. (Author/DR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: