Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBruch, Monroe A.; und weitere
TitelDifferences in the Cognitive Processes of Academically Successful and Unsuccessful Test-Anxious Students.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 33 (1986) 2, S.217-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Processes; College Students; Higher Education; Individual Differences; Learning Strategies; Personality Traits; Test Anxiety; Test Wiseness
AbstractExtended research on cognitive factors that may differentially underlie test anxiety and academic performance by assessing differences in (a) information-processing strategies used to encode course-work information, (b) degree of belief in one's negative self-statements, (c) Type A behavior, (d) test-taking skills, and (e) unrealistic expectations related to preparing for and taking exams. (Author/BL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: