Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDendato, Kenneth M.; Diener, Don
TitelEffectiveness of Cognitive/Relaxation Therapy and Study-Skills Training in Reducing Self-Reported Anxiety and Improving the Academic Performance of Test-Anxious Students.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 33 (1986) 2, S.131-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Restructuring; College Students; Counseling Effectiveness; Counseling Techniques; Higher Education; Relaxation Training; Study Skills; Test Anxiety
AbstractResults indicated relaxation/cognitive therapy was effective in reducing anxiety but failed to improve classroom test scores; study-skills training had no significant effect. The combined therapy both reduced anxiety and improved performance relative to the no-treatment control condition and was significantly more effective than was either treatment alone. (Author/BL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: