Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraham, Dee L. R.; und weitere
TitelCosts and Benefits of Advocacy for Faculty Women: A Case Study.
QuelleIn: Journal of Social Issues, 41 (1985) 4, S.85-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChange Strategies; Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Peer Evaluation; Promotion (Occupational); Salary Wage Differentials; Sex Discrimination; Tenure; Women Faculty
AbstractDescribes authors' own experiences and strategies used in advocating for faculty women confronting sex discrimination at the University of Cincinnati. Highlights both positive results and negative paradoxes that resulted from organized efforts to achieve equality in the areas of salary, merit pay, career mobility, reappointment, promotion and tenure. (GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: