Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWiss, Corinne A.
TitelA Comparison of the Performance of Learning Disabled and Educable Mentally Handicapped Children on a Concept Utilization Task.
QuelleIn: Canadian Journal for Exceptional Children, 2 (1986) 3, S.84-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Concept Formation; Elementary Education; Learning Disabilities; Mild Mental Retardation; Student Placement
AbstractThirty learning disabled (LD), mild (educable) mentally handicapped (EMH), and normally achieving children were administered a concept utilization task. Results indicated that, for certain conceptualization abilities, LD children are more like normal learners than like EMH children. It is suggested that cross-categorical placement increases the heterogeneity of instructional grouping of exceptional children. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: