Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBiasini, Fred J.; Bray, Norman W.
TitelComparison and Message-Formulation Skills in the Referential Communication of Severely Mentally Retarded Children.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 90 (1986) 6, S.686-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Communication Skills; Public Schools; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractThe importance of comparison and message-formulation skills in referential communication was studied with severely mentally retarded children. Results indicated that combined comparison and message training produced higher communication accuracy than comparison training alone. Comparison training, however, increased subjects' accuracy of communicating as compared to an untrained control group. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: