Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMackay, Harry A.
TitelStimulus Equivalence in Rudimentary Reading and Spelling.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 5 (1985) 4, S.373-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Beginning Reading; Reading Comprehension; Severe Mental Retardation; Spelling; Stimuli
AbstractPrograms were designed to teach three severely retarded adolescents to use individual anagram letters to construct the appropriate color words when shown color patches. After learning visual equivalences between colors and printed words, Ss demonstrated auditory reading-comprehension (matching printed words to dictated words) and oral reading (naming printed words). (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: