Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCreary, Don R.
TitelA Vygotskyan Psycholinguistic Perspective on the Acquisition and Loss of Japanese.
QuelleIn: Issues in Applied Psycholinguistics, 17 (1985) 2-3, S.159-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingualism; Child Language; Communicative Competence (Languages); Discourse Analysis; Japanese; Language Acquisition; Language Research; Language Skill Attrition; Language Usage; Psycholinguistics; Second Language Learning; Young Children
AbstractPresents a psycholinguistic analysis of young children's performance in Japanese before, during, and after a two-month stay in Japan from the perspective of Vygotsky and the Soviet school of psycholinguistics. Looks at the social function of their utterances, the types of regulation involved, and strategic functions that may be intended. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: