Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHupp, Susan C.; und weitere
TitelEffects of Receptive and Expressive Training of Category Labels on Generalized Learning by Severely Mentally Retarded Children.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 90 (1986) 5, S.558-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Elementary Secondary Education; Expressive Language; Generalization; Language Acquisition; Receptive Language; Severe Mental Retardation
AbstractEffects of receptive vs. expressive training of category labels on acquisition of generalized referential labels by six prelinguistic severely mentally retarded children (5-19 years old) were investigated. Data indicated that receptive training resulted in more accurate generalization to novel category members than did expressive training. Generalization was above chance levels following receptive but not expressive training. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: