Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmyth, W. John
TitelAn Educative and Empowering Notion of Leadership.
QuelleIn: Educational Management & Administration, 13 (1985) 3, S.179-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Inservice Teacher Education; Leadership; Staff Development; Teacher Administrator Relationship; Teacher Improvement; Teacher Participation
AbstractLeadership in school situations involves creating circumstances so that teachers are able to closely and critically examine what they do and thereby theorize about the nature of their work. Clinical supervision is a process that involves teachers working together as trusted colleagues to analyze and improve their teaching. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: