Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllington, Richard L.; Shake, Mary C.
TitelRemedial Reading: Achieving Curricular Congruence in Classroom and Clinic.
QuelleIn: Reading Teacher, 39 (1986) 7, S.648-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Educational Theories; Elementary Education; Program Content; Program Improvement; Reading Instruction; Reading Programs; Remedial Reading; Theory Practice Relationship
AbstractArgues that remedial programs in reading have gradually lost sight of the original goal of improving classroom reading and that coordinating the program with the core curriculum is not sufficient to achieve curricular congruence. Offers suggestions for achieving congruence between the classroom and the clinic. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: