Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCalisti, Kathryn McEwen
TitelA Post-GED Writing Curriculum for Incarcerated Women--Planning for College.
QuelleIn: Journal of Correctional Education, 37 (1986) 1, S.8-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; College Preparation; Correctional Education; Curriculum Development; Females; Prisoners; Sentence Combining; Skill Development; Writing (Composition); Writing Instruction; Writing Skills
AbstractDescribes a proposed curriculum, designed to address the needs and interests of women prisoners, with the goal of improving their writing skills before they enroll in college courses. The course is constructed around a schedule of three one-hour sessions per week and emphasizes composition and the mechanics of writing via sentence-combining techniques. (CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: