Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScruggs, Thomas E.; Mastropieri, Margo A.
TitelSpontaneous Verbal Elaboration in Gifted and Non-Gifted Youths.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 9 (1985) 1, S.1-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGifted; Learning Strategies; Mediation Theory; Paired Associate Learning; Verbal Learning
AbstractIn two experiments, differences were investigated between 21 gifted youths and comparison groups on paired-associate tasks involving meaningful and nonmeaningful words, reported use of spontaneously produced learning strategies, and degree to which learning strategies facilitated recall. Gifted youths outperformed age peers in recall and strategy use and appeared to benefit greatly from mediational strategy use. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: