Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHynd, Cynthia; Alvermann, Donna E.
TitelThe Role of Refutation Text in Overcoming Difficulty with Science Concepts.
QuelleIn: Journal of Reading, 29 (1986) 5, S.440-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Change; Comparative Analysis; Concept Formation; Content Area Reading; Higher Education; Physics; Prior Learning; Reading Research; Textbook Content; Textbook Research
AbstractExamines the effect of refutation text structure (text that contrasts correct ideas with incorrect ones) on students' misconceptions of Newtonian mechanics, noting that refutation text is efffective in getting students to change their prior misconceptions. Also suggests two ways to help students abandon misconceptions that are not refuted in a text. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: