Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrooks-Gunn, J.; Warren, Michelle P.
TitelThe Effects of Delayed Menarche in Different Contexts: Dance and Nondance Students.
QuelleIn: Journal of Youth and Adolescence, 14 (1985) 4, S.285-300Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescent Development; Body Image; Dance Education; Females; Individual Differences; Maturity (Individuals); Physical Characteristics; Physical Development; Puberty; Secondary Education
AbstractThe premise that effects of maturational timing are mediated by social context is explored by comparing adolescent girls in dance and nondance schools. The findings are discussed in terms of a goodness of fit between the requirements of a social context and a person's physical and behavioral characteristics. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: