Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalker, J. C.
TitelPhilosophy and the Study of Education: A Critique of the Common Sense Consensus.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 29 (1985) 2, S.101-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Conflict Resolution; Cooperation; Educational Theories; Foreign Countries; Intellectual Disciplines; Interdisciplinary Approach; Philosophy; Sciences
AbstractThe interdisciplinary approach, which assumes that distinct disciplines should be brought together to focus on educational problems, is challenged with a pragmatist view of education as a set of competing and/or complementary theories, transcending disciplinary boundaries and offering a practical basis for theory and research. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: